Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps

Google Maps to usługa, która ma wiele zastosowań. Przede wszystkim służy jako nawigacja, kiedy chcemy dotrzeć w nowe miejsce. Za jej pomocą możemy wyznaczyć najkrótszą lub najszybszą trasę, sprawdzić natężenie ruchu, a nawet zobaczyć kolor elewacji hotelu, w którym będziemy spędzać wakacje. Zdjęcia satelitarne przybliżają nam ukształtowanie terenu dowolnego miejsca na świecie. Z drugiej strony mapy Google pomagają odnaleźć przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na lokalnym rynku. Znalezienie fryzjera czy zakładu ślusarskiego staje się proste – wystarczy wpisać frazę i po chwili uzyskujemy listę firm świadczących interesujące nas usługi. Jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Google Maps, by klienci mogli nas odnaleźć wśród wielu wyników wyszukiwania? #wiemyjak

Pozycjonowanie w mapach Google – wyznacz swoją lokalizację

Aby wyświetlać się na mapach Google, należy poinformować wyszukiwarkę, że prowadzimy działalność pod danym adresem. W ten sposób użytkownicy zobaczą nas nie tylko na planie miasta – nazwa naszej firmy pojawi się również w wyszukiwarce, jeśli internauta zastosuje frazy odpowiadające wyszukiwaniu lokalnemu – np. „fryzjer” wyświetli nam się mapa z wynikami z miasta w którym wyszukujemy. Jeśli chcemy zobaczyć wyniki dla innego miasta wpisujemy np. „fryzjer warszawa” wówczas wyświetli się mapa prezentująca zakłady fryzjerskie z Warszawy. W odpowiedzi na takie zapytanie powinna pojawić się mini mapka, a na niej zaznaczone zostaną zakłady fryzjerskie. Pod mapką wyróżnione zostaną nazwy tych salonów, które Google’a oceni najwyżej. Jak znaleźć się w cudownej trójce najlepszych fryzjerów Nowej Soli? Pozycjonowanie strony w Google Maps rozpoczynamy od założenia profilu firmowego. Cała procedura sprowadza się do kilku prostych kroków:

1. Załóż konto Google – wchodzimy na stronę https://accounts.google.com/ i postępujemy zgodnie z instrukcjami. Podajemy swoje dane, przechodzimy weryfikację, by po chwili zaistnieć jako użytkownik Google. Zyskujemy dostęp do wielu bezpłatnych usług i aplikacji.

2. Dodaj prowadzoną działalność do usługi „Google Moja Firma” – kolejny etap to poinformowanie wyszukiwarki, że należymy do grona przedsiębiorców. Tworzymy wizytówkę swojej firmy. Dużą uwagę musimy zwrócić na poprawność wpisywanych danych (szczególnie nazwy prowadzonej działalności), ponieważ to także dzięki nim pozycjonowanie stron Google Maps będzie skuteczne. Pamiętaj o dodaniu słów kluczowych, które precyzyjnie opisują Twój biznes. Podane frazy pomogą klientom do Ciebie dotrzeć.

3. Zadbaj o swoją wizytówkę – wpisanie podstawowych danych nie wystarczy, aby klienci zainteresowali się Twoją działalnością. Powinieneś uzupełnić wszystkie pola w swoim profilu, stworzyć ciekawe opisy, podać godziny otwarcia sklepu. Jeśli posiadasz logo, warto abyś umieścił je w swoim profilu. Elementy graficzne przyciągają wzrok i są o wiele łatwiej zapamiętywane przez użytkowników.

4. Dokonaj weryfikacji wizytówki – kolejnym krokiem jest weryfikacja założonego konta, która jest obligatoryjna. Jeśli jej nie dokonamy, nasza wizytówka pozostanie zablokowana. Klikamy w ikonę Zweryfikuj teraz, która pojawi się na samej górze w oknie przeglądarki. Na podany adres przez nas adres otrzymamy tradycyjny list, w którym będzie znajdował się kod. Należy go wpisać w odpowiednim okienku, które pojawi się po przejściu do zakładki związanej z weryfikacją konta. List z hasłem weryfikacyjnym powinien do nas dotrzeć w ciągu 14 dni.

I gotowe! W ten sposób nasza firma będzie wyświetlała się na mapach Google.

Pozycjonowanie w Google Maps – przyciągnij nowych klientów

Klienci mogą już zobaczyć nas na planie miasta. Jednak jak sprawić, aby link do naszej wizytówki znajdował się w lokalnych wynikach wyszukiwania? Optymalizacja profilu naszej firmy jest ważna, jeśli chcemy pozyskać nowych klientów. Istnieje kilka sposobów na pozycjonowanie w mapach Google.

Należy do nich wzajemne linkowanie. Na stronie internetowej zamieszczamy odnośnik, który kieruje użytkowników do naszej wizytówki w Google Moja Firma. Z kolei na profilu firmowym wpisujemy adres do naszej witryny. Dzięki temu pozyskujemy wartościowe linki, ale również umożliwiamy klientom zapoznanie się ze wszystkimi informacjami, które mamy im do przekazania.

Kolejnym działaniem, które wspiera pozycjonowanie w Google Maps, jest pozyskiwanie wartościowych opinii. Na mapie obok danych o firmie, które sami wprowadziliśmy, pojawiają się rekomendacje, jakie wystawili użytkownicy. Według oficjalnych informacji liczba opinii nie ma znaczenia na miejsce w rankingu, ale przyznawane oceny mogą zachęcić potencjalnego klienta. Warto więc zabiegać o rekomendacje.

Profil na Google Moja Firma należy wzbogacić o dodanie zdjęć. Nie zaniedbujmy aspektów wizualnych, ponieważ fotografie zachęcają klientów do dokonania zakupu lub skorzystania z określonych usług. Pamiętaj, aby jakość zdjęć była wysoka. Nie warto wrzucać grafiki, która będzie nieczytelna.

Na pozycjonowanie w mapach Google ma także wpływ nasza obecność na portalach branżowych i katalogach firm. Z tego względu należy zarejestrować się chociażby w darmowych serwisach. Z jednej strony uzyskasz nowe miejsce, w którym będziesz mógł wpisać adres Twojej strony. Zyskasz klientów poszukujących przedsiębiorstw za pośrednictwem tego typu portali.

I na koniec – nie zapomnij także o stronie internetowej. Możesz stworzyć piękną wizytówkę w Google Moja Firma, ale algorytmy wyszukiwarki podczas tworzenia listy wyników wyszukiwania biorą pod uwagę Twoją witrynę. Zadbaj o unikalne treści i optymalizację serwisu.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mirek pisze:

    Bardzo dziękuję za poradnik. Szukałem informacji co zrobić aby po wpisaniu nazwy firmy wyświetlały się dokładne informacje o lokalizacji jak u mojej konkurencji i nie wiedziałem, że jest to pozycjonowanie w google maps. Ciekawy blog, pozdrawiam.